Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74076385
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 3453 din data: 04-01-2011 pusa de Balta Sorin Florin :
·  Va rog sa-mi specificati data limita pentru incheierea asigurarii obligatorii pentru locuinte.

Intrebarea nr. 3447 din data: 29-12-2010 pusa de Chesculescu Adrian :
·  Va rog sa precizati care sunt taxele aferente eliberarii unui certificat fiscal pentru persoane fizice necesar pentru instrainarea unui autoturism, intrucat am cumparat un autoturism de la o persoana cu domiciliul in Arad si imi solicita suma de 120 RON pentru a-mi da respectivul certificat, desi eu stiu ca plata taxelor aferente eliberarii certificatului cad in sarcina vanzatorului. Va multumesc! Cu respect, A. Chesculescu

Intrebarea nr. 3431 din data: 07-12-2010 pusa de Gabriel Kertesz :
·  Buna ziua. Locuiesc in USA si mama in Arad. Vreau sa stiu daca e posibil sa platesc online impozitul pe casa mamei folosind VISA sau Mastercard din USA si care e procedura. Va multumesc

Intrebarea nr. 3418 din data: 26-11-2010 pusa de Preda Ovidiu-Alin :
·  Buna ziua, Va rog sa-mi precizati temeiul legal in baza caruia in cadrul directiei fiscale Arad pentru eliberarea certificatului fiscal la persoane fizice (Declarație de impunere pentru stabilirea taxei auto (in cazul dobandirii/instrainarii mijloacelor auto) nu se accepta originalul pentru toate documentele solicitate. Precizez ca la ghiseu se solicita doar copii ale documentelor (carte identitate,CIV,talon) caz in care va intreb ce rol are originalul si de ce contribuabilul este nevoit in acest caz sa faca aceste copii din propriul buget, chiar daca poseda toate documentele in original, cand in cadrul directiei fiscale exista persoane care sunt platite de contribuabil sa fie in slujba cetateanului, inclusiv sa intocmeasca dosarul pe baza documentelor originale primite de la contribuabil? Eu cred ca este momentul sa ne modernizam si la acest capitol si sa usuram munca contribuabilului, iar functionarul public sa fie perceput ca o persoana care sprijina contribuabilul, nu il pune pe drumuri in permanenta. Va multumesc, astept cu nerabdare un raspuns din partea dumneavoastra.

Intrebarea nr. 3413 din data: 22-11-2010 pusa de Morariu Eugenia Ioana :
·  D-le primar va supun atentiei o problema legata de plata impozitelor. Figurez in evidentele fiscale cu o suma de plata. Intrucit am un proces pe rol prin care contest suma de plata pentru un teren incadrat gresit intr-o alta categorie de fololsinta, am incercat sa-mi platesc impozitul pe celelate bunuri, respectiv auto, locuinta si un teren, dar atit la ghiseul de incasari cit si la birourile superioare mi s-a spus ca nu pot plati pentru un anume bun, deoarece mi se ia la scadere debitul cel mai vechi, sa platesc tot ce am de plata si ulterior mi se va restitui suma platita in plus, daca va fi cazul. Intrucit nu mi se pare deloc corect sa decida functionarul primariei asupra destinatiei sumei pe care vreau sa o platesc, si nu mi se pare deloc corect sa \"sponsorizez\" bugetul local asteptind ca ulterior sa mi se restituie \"sponsorizarea\", astept un raspuns pertinent si competent. Totodata doresc sa stiu de ce la Arad nu pot plati impozitul doar pe autovehiculul pe care doresc sa-l instrainez, obtinind acel certificat fiscal cu datorii zero pentru autovehiculul respectiv? Nu credeti ca acest lucru este un abuz? De ce la Bacau de exemplu se poate si la Arad nu? Stima.



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3453 din data: 04-01-2011 pusa de Balta Sorin Florin :
·  Va rog sa-mi specificati data limita pentru incheierea asigurarii obligatorii pentru locuinte.
Raspuns din data de 05-01-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Ministerul Administratiei si Internelor a anuntat ca se va prelungi termenul limita pentru incheierea asigurarilor obligatorii ale locuintelor pana la 15 iulie 2011.
Initial, autoritatile stabilisera ca politele trebuie incheiate, pana la 15 ianuarie 2011.
“In conformitate cu prevederile articolului 35 din Legea 260/2008, obligativitatea incheierii asigurarilor de locuinte decurge de la un an de la inceperea emiterii politelor. Intrucat politele de asigurare a locuintelor au inceput sa fie emise in 15 iulie 2010, termenul limita de incheiere a acestora, conform articolului 35 din Legea 260/2008, este 15 iulie 2011", se arata in comunicatul MAI. Totodata, reprezentantii ministerului precizeaza ca dupa 15 iulie 2011 primarii vor amenda proprietarii de locuinte care nu au incheiat asigurarea obligatorie, cu sume cuprinse intre 100 si 500 lei.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3447 din data: 29-12-2010 pusa de Chesculescu Adrian :
·  Va rog sa precizati care sunt taxele aferente eliberarii unui certificat fiscal pentru persoane fizice necesar pentru instrainarea unui autoturism, intrucat am cumparat un autoturism de la o persoana cu domiciliul in Arad si imi solicita suma de 120 RON pentru a-mi da respectivul certificat, desi eu stiu ca plata taxelor aferente eliberarii certificatului cad in sarcina vanzatorului. Va multumesc! Cu respect, A. Chesculescu
Raspuns din data de 18-01-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Certificatul de atestare fiscala se emite conform art. 113 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare.
Cererea pentru eliberarea certificatului de atestare fiscala se depune la organul fiscal, prin formular tipizat pus la dipozitie de organul fiscal. Cererea este insotita de copie dupa actul de identitate al proprietarului bunului si de chitanta cu care s-a achitat la organul fiscal suma de 2 lei reprezentand taxa de timbru si 10 lei reprezentand taxa in cazul in care se solicita eliberarea in aceeasi zi a documentului solicitat.
Certificatul de atestare fiscala se elibereaza titularului obligatiei de plata sau imputernicitului acestuia pe baza unui act de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3431 din data: 07-12-2010 pusa de Gabriel Kertesz :
·  Buna ziua. Locuiesc in USA si mama in Arad. Vreau sa stiu daca e posibil sa platesc online impozitul pe casa mamei folosind VISA sau Mastercard din USA si care e procedura. Va multumesc
Raspuns din data de 23-12-2010 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Plata online a impozitelor si taxelor locale pentru bunurile aflate pe raza municipiului Arad, se efectueaza pe site-ul Primariei Municipiului Arad - www.primariaarad.ro, Directia Venituri, sectiunea Impozite si taxe locale.
In vederea efectuarii platilor online, contribuabilul trebuie sa acceseze site-ul www.primariaarad.ro unde poate vizualiza obligatiile de plata.
Accesul pentru contribuabilii persoane fizice se face pa baza codului numeric personal, in acest sens, contribuabilul trebuie sa fie inregistrat, in prealabil, la organul fiscal, cu acest element de identificare.
In ceea ce priveste card-urile bancare, pentru a se putea realiza plata online, termenul de expirare al acestora trebuie sa fie de minim 6 luni.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3418 din data: 26-11-2010 pusa de Preda Ovidiu-Alin :
·  Buna ziua, Va rog sa-mi precizati temeiul legal in baza caruia in cadrul directiei fiscale Arad pentru eliberarea certificatului fiscal la persoane fizice (Declarație de impunere pentru stabilirea taxei auto (in cazul dobandirii/instrainarii mijloacelor auto) nu se accepta originalul pentru toate documentele solicitate. Precizez ca la ghiseu se solicita doar copii ale documentelor (carte identitate,CIV,talon) caz in care va intreb ce rol are originalul si de ce contribuabilul este nevoit in acest caz sa faca aceste copii din propriul buget, chiar daca poseda toate documentele in original, cand in cadrul directiei fiscale exista persoane care sunt platite de contribuabil sa fie in slujba cetateanului, inclusiv sa intocmeasca dosarul pe baza documentelor originale primite de la contribuabil? Eu cred ca este momentul sa ne modernizam si la acest capitol si sa usuram munca contribuabilului, iar functionarul public sa fie perceput ca o persoana care sprijina contribuabilul, nu il pune pe drumuri in permanenta. Va multumesc, astept cu nerabdare un raspuns din partea dumneavoastra.
Raspuns din data de 17-12-2010 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 264 alin. 4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, „Orice persoana care dobandeste/transfera un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie cu privire la mijlocul de transport la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru in termen de 30 de zile inclusiv, de la modificarea survenita.”
Potrivit punctului 121 alin 2 si 3 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare – Titlul IX „Pentru inregistrarea mijloacelor de transport in evidentele compartimentelor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice se utilizeaza declariatiile fiscale stabilite potrivit pct. 256, dupa cum contribuabilul este persoana fizica sau persoana jurdidica.
(3) La declaratia fiscala prevazuta la alin 2 se anexeaza o fotocopie de pe cartea de identitate, precum si fotocopia certificatului „pentru conformitate cu originalul” de pe contractul de vanzare – cumparare, sub semnatura privata, contractul de schimb, factura, actul notarial (de donatie, certificatul de mostenitor, etc), hotararea judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila sau orice alt document similar.”
Prin urmare, contribuabilul are obligatia de a prezenta organului fiscal atat originalele documentelor, pentru conformitate cu originalul, cat si fotocopii ale acestor documente.
Documentele in original se restituie contribuabilului, iar fotocopiile raman la organul fiscal ca si documente justificative ale inregistratii/radierii in si din evidentele fiscale ale mijlocului de transport.
Astfel, obligatia de a prezenta in fotocopie documentele justificative revine contribuabilului, conform prevederilor legale mai sus prezentate.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3413 din data: 22-11-2010 pusa de Morariu Eugenia Ioana :
·  D-le primar va supun atentiei o problema legata de plata impozitelor. Figurez in evidentele fiscale cu o suma de plata. Intrucit am un proces pe rol prin care contest suma de plata pentru un teren incadrat gresit intr-o alta categorie de fololsinta, am incercat sa-mi platesc impozitul pe celelate bunuri, respectiv auto, locuinta si un teren, dar atit la ghiseul de incasari cit si la birourile superioare mi s-a spus ca nu pot plati pentru un anume bun, deoarece mi se ia la scadere debitul cel mai vechi, sa platesc tot ce am de plata si ulterior mi se va restitui suma platita in plus, daca va fi cazul. Intrucit nu mi se pare deloc corect sa decida functionarul primariei asupra destinatiei sumei pe care vreau sa o platesc, si nu mi se pare deloc corect sa \"sponsorizez\" bugetul local asteptind ca ulterior sa mi se restituie \"sponsorizarea\", astept un raspuns pertinent si competent. Totodata doresc sa stiu de ce la Arad nu pot plati impozitul doar pe autovehiculul pe care doresc sa-l instrainez, obtinind acel certificat fiscal cu datorii zero pentru autovehiculul respectiv? Nu credeti ca acest lucru este un abuz? De ce la Bacau de exemplu se poate si la Arad nu? Stima.
Raspuns din data de 08-12-2010 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 115 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale, ordinea stingerii datoriilor este urmatoarea:
“ a). Sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat o esalonare la plata, precum si dobanda sau majoararea de intarzaiere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate:
b). obligatiile fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii, cu exceptia cazului in care s-a inceput executarea silita, cand se aplica prevederile art. 169 in mod corespunzator. In cazul stingerii creantelor fiscale prin dare in plata se aplica prevederile art. q75 alin. 4.1....”
Deoarece, in cazul dumneavoastra, a inceput procedura de executare silita, in ceea ce priveste obligatiile datorate bugetului local, ordinea stingerii datoriilor este cea reglementata de art. 169 alin 2 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003: “Creantele fiscale inscrise in titlul executoriu se sting cu sumele realizate conform alin 1, in ordinea vechimii, mai intai creanta principala si apoi accesoriile acesteia.”
Cu privire la certificatul de atestare fiscala, conform art. 264 alin 5 din Legea nr. 471/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare: “ Instrainarea unui mijloc de transport, prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, nu poate fi efectuata pana cand titularul dreptului de proprietate asupra mijlocului de transport respectiv nu are stinse orice creante fiscale local, cu exceptia obligatiilor fiscale aflate in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ – teritoriale unde este inregistrat mijlocul de transport, cu termene de plata scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea. Atestarea achitarii obligatiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale. Actele prin care se instraineaza mijloacele de transport cu incalcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.”
Prin certificatul de atestare fiscala se atesta achitarea la zi a tuturor obligatiilor bugetare locale scadente la data de intai a lunii urmatoare instrainarii, conform punctului 122 alin 5 din Titlul IX din Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. In certificatul de atestare fiscala nu se cuprind creantele bugetare aflate in litigiu, in shcimb se va mentiona despre faptul ca sunt in litigiu creante in cuantum de ... lei.
Certificatul de atestare fiscala emis de catre organul fiscal competent, se elibereaza in conditiile art. 113 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata:
(1) “Certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, la solicitarea contribuabilului.
(2) Certificautl de atestare fiscala se elibereaza pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold in prima zi a lunii urmatoare depunerii cererii, denumita luna de referinta..
(3) In certificatul de atestare fiscala se mentioneaza creantele fiscale exigibile, cu termene de plata expirate pana la data de intai a lunii urmatoare emiterii acesteia....
(4) Pentru instrainarea dreptului de proprietate asupra cladirilor, terenurilor si a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie sa prezinte certificate de atestare fiscala prin care sa se ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale locale datorate autoritatiilor administratiei publice locale pe a carei raza se afla inregistrat fiscal bunul ce se instraineaza...”
Prin urmare, avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, pentru eliberarea certificatului fiscal, pentru instrainarea unui bun, este necesar sa se achite toate obligatiile fiscale locale datorate bugetului local, nu numai cele aferente bunului care se doreste a fi instrainat.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
28




 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved